انجمن علمی دانشجویی سینا

عصر فناوری اطلاعات

انجمن علمی دانشجویی سینا

عصر فناوری اطلاعات

اطلاعیه دروه آموزشی روباتیک

قابل توجه دانشجویان گرامی


مقرر گردید کلاسهای روباتیک این انجمن در روز های شنبه و یکشنبه  از ساعت 12 الی 14  در دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی برگزار گردد. خواهشمند است به اعضایی که قبلا ثبت نام نموده اند  اطلاع رسانی نمائید . 





با سپاس 

همایی

اینترنت در حال سبقت گرفتن از تلویزیون


internet_vs_tv.jpg

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد مردم آمریکا در حال حاضر به اندازه تلویزیون برای استفاده از اینترنت وقت می گذارند. این یک تغییر مهم محسوب می شود چرا که برای نخستین بار است آمار استفاده این دو ابر رسانه به یکدیگر رسیده و تا سال گذشته تلویزون رتبه برتر را داشته است. حالا اینترنت در رقابت به پای تلویزیون رسید است. ‏

بر اساس این تحقیق میزان متوسط تماشای تلویزیون در میان آمریکایی ها ۱۳ ساعت در هفته بوده و همین مقدار هم صرف استفاده از اینترنت می شود. جالب اینجا است که بررسی نشان میدهد تماشای تلویزیون کاهش محسوسی نداشته بلکه استفاده از اینترنت رشد فوق العاده ای داشته است. این تحقیق به صورت سالیانه انجام میشود و نشان داده طی ۵ سال گذشته میزان استفاده از اینترنت ۱۲۱ درصد رشد داشته است. در عوض به نظر می رسد خواندن روزنامه، مجلات چاپی و گوش کردن به رادیو کمتر شده است. این آمار به خوبی نشان می دهد کاربران، رسانه های جدید را برای دریافت اطلاعات ترجیح می دهند. ‏

بر اساس این تحقیق تجارت الکترونیک هم یکی از برنده های بزرگ بوده است. در حالی که بر اساس آمار در سال ۲۰۰۷ تنها ۳۵ درصد آمریکایی ها خرید آنلاین انجام می داده اند، امسال بیش از ۷۵ درصد آنها خرید آنلاین انجام داده اند. ‏

هر چند باید توجه کنید این آمار برای کشور آمریکا محاسبه شده و نمی توان آن را به بقیه کشورها تعمیم داد اما به خوبی رشد سریع اینترنت را نشان میدهد. البته تلویزیون هنوز رسانه برتر در بیشتر نقاط دنیا محسوب میشود و بیشترین قدرت را در دست دارد. اما آیا اینترنت به زودی این قدرت را از دست تلویزیون می رباید؟ نظر شما در این مورد چیست؟ ‏

اولین لپ تاپ مجهز به سیستم عامل کروم معرفی شد

گوگل روز سه‌شنبه اولین لپ‌تاپ مجهز به سیستم عامل کروم (Chrome OS) خود را معرفی کرد. به گزارش PCworld ، این لپ‌تاپ در مراسمی توسط مدیر عامل گوگل، اریک اشمیت معرفی شد. به گفته آقای اشمیت تا کنون صنعت کامپیوتر توانایی تولید محصولاتی برای رقابت با کامپیوترهای سیستم عامل‌های مایکروسافت را نداشتند. اما هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده تا نرم‌افزارهای تحت وب و ذخیره اطلاعات در سرور‌ها، جای سیستم‌های قدیمی را بگیرند.

Cr-48 Laptop Google Pack

این لپ‌تاپ جدید که Cr-48 نام دارد، دارای مانیتور ۱۲٫۱ اینچی، کیبورد استاندارد و باتری با قابلیت شارژ تا ۸ ساعت است. این لپ‌تاپ مانند تمام کامپیوترهای شبکه‌ای (NC)، از فضای تخصیص داده شده در سرورهای گوگل برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می‌کند و تمام نرم‌افزارها از روی سرورهای گوگل اجرا می‌شوند. زمان بالا آمدن این سیستم عامل ۶۰ ثانیه است.تمام اطلاعات رد بدل شده بین سرور و لپ‌تاپ نیز با فن‌آوری خاصی کدگذاری می‌شوند و یک تراشه کدگذاری این وظیفه را به عهده دارد.سیستم عامل کروم برای کار کردن نیاز به متصل بودن دائم به اینترنت دارد. قرار است این لپ‌تاپ تحت شبکه موبایل نسل سوم Verizon به بازار عرضه شود. کاربران هر ماه ۱۰۰ مگابیت ترافیک مجانی نیز دریافت می‌کنند.

First Google Laptop
هنوز زمانی برای عرضه این لپ‌تاپ به بازار اعلام نشده ولی گوگل می‌گوید مدل‌های دیگر لپ‌تاپ مجهز به این سیستم عامل که از تراشه‌های شرکت اینتل بهره می‌برند و توسط شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و ایسر تولید می‌شوند تا اواسط سال ۲۰۱۱ به بازار می‌آیند.اکنون سال‌هاست که شرکت‌هایی نظیر Sun و Oracle بر روی کامپیوترهای شبکه‌ای یا همان پردازش ابری تحقیق می‌کنند ولی هیچ کدام موفق به عرضه تجاری آن به بازار نشده‌اند. به گفته گوگل به همین دلیل مدتی طول می‌کشد تا سیستم عامل کروم بین کاربران جای باز کند. گفتنی‌است گوگل اکنون با شرکت‌ها و سازمان‌هایی نظیر خطوط هوایی، American Airlines، Intercontinental Hotels و وزارت دفاع آمریکا قرار داد تولید زیر ساخت‌های پردازش ابری و کامپیوتر شبکه‌ای بسته است


معرفی ۵ گوشی برتر با سیستم عامل اندروید

کاتالوگ گوشی هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند روز به روز در حال گسترده شدن است.

ANDROID Logo

این موضوع باعث می شود انتخاب گوشی موبایل مبتنی بر اندروید کار مشکلی به نظر برسد. با این وجود برخی از گوشی های اندرویدی ویژگی هایی دارند، که آنها را بهتر از بقیه جلوه می دهد.

در این نوشته مرور مختصری بر ۵ گوشی برتر آندروید خواهیم داشت :

LG Ally :

گوشی LG Ally از دسته ی گوشی های متوسط اندرویدی است با این وجود توسط این گوشی تجربه ی کاملی از سیستم عامل اندروید بدست خواهید آورد. در پایین گوشی از سمت راست به چپ دکمه های قطع ارتباط، منو، صفحه اصلی (خانه) و برقراری تماس قرار دارند. در بالای این دکمه دو کلید تاچ جستجو و بازگشت وجود دارد. صفحه تاچ ۳٫۲ اینچی دستگاه نسبت به گوشی های موجود از قابلیت پاسخ خوبی برخوردار است .

LG Ally1

ادامه مطلب ...

چگونه از چشمان کنجکاو در اینترنت در امان بمانیم؟

اینترنت از فن‌آوری مراقبت و جاسوسی مملو شده اما می‌توان با پوشاندن ردپای خود از آن‌ها اجتناب کرد.

تحقیقات یک ژورنال حاکیست بازدیدکنندگان تمامی سایت‌های بزرگ در اینترنت ردیابی می‌شوند اما راه‌هایی برای محدود کردن این شنود وجود دارد.

فعالیت وب‌گردی با استفاده از کوکی‌ها، بیکون‌ها و فلش کوکی‌ها که فایل‌های رایانه‌یی کوچک یا برنامه‌های نرم‌افزاری نصب شده در رایانه کاربر از سوی صفحات وب بازدید شده هستند، ردیابی می‌شود.

برخی از آن‌ها مفید هستند اما برخی دیگر از سوی شرکت‌ها برای ردیابی کاربران از سایتی به سایت دیگر و ایجاد پایگاه داده‌ای از فعالیت‌های آنلاین آن‌ها استفاده می‌شوند.

* گام‌های ساده

مرورگرهای معروف مانند اینترنت اکسپلورر مایکروسافت، فایرفاکس بنیاد موزیلا، کروم گوگل و سافاری اپل امکانات تنظیم حریم خصوصی دارند. برای داشتن بیش‌تر گزینه‌های حریم خصوصی بهتر است جدیدترین نسخه مرورگر مورد استفاده‌تان را ارتقاء دهید.

کوکی‌ها را چک و پاک کنید؛ تمامی مرورگرهای معروف به کاربران امکان می‌دهند کوکی‌های نصب شده در رایانه‌شان را مشاهده و پاک کنند البته این شیوه بر اساس نوع مرورگر مورد استفاده متفاوت است.


ادامه مطلب ...

معرفی گوشی Nexus S گوگل

پس از شایعات فراوان در مورد عرضه یک گوشی جدید توسط گوگل با سخت افزار ساخته شده توسط سامسونگ، سرانجام گمانه زنی ها به واقعیت پیوست و گوگل و سامسونگ رسماً به معرفی گوشی جدید Samsung Google Nexus S پرداختند.

سخت افزار گوشی Nexus S توسط کمپانی کره ای سامسونگ و با راهنمایی و نظارت تیم اندروید گوگل ساخته شده است.

گوشی Nexus S نخستین گوشی مجهز به نسخه جدید سیستم عامل اندروید — نسخه ۲٫۳ ملقب به Gingerbread (شیرینی زنجبیلی) — است و کاربران می توانند سیستم عامل اندروید خالص را بر روی این گوشی مشاهده کنند چرا که افزونه ها و لایه های اضافه نرم افزاری که معمولاً سازندگان سخت افزارها یا اپراتورها بر روی گوشی خود قرار می دهند به این گوشی اضافه نشده است.

NEXUS S

به گزارش Mobile.ir، پیش از این در اوایل سال ۲۰۱۰ ، گوگل گوشی Nexus One را به عنوان نخستین گوشی خود به بازار عرضه کرده بود و سخت افزار Nexus One بر خلاف گوشی Nexus S توسط کمپانی تایوانی HTC ساخته شده بود. اینک کمپانی سامسونگ با ساخت تبلت Galaxy Tab، گوشی Galaxy S و گوشی Nexus S یکی از مهمترین سازندگان وسایل الکترونیکی مبتنی بر سیستم عامل اندروید به حساب می آید.


ادامه مطلب ...

پردازش ابری دوستدار محیط زیست است

جدیدترین گزارش‌ها از موسسه تحقیقاتی Pike نشان می‌دهد که پردازش ابری رویکرد دوستدار محیط زیست در مدیریت مراکز داده ‌است.

در این گزارش که “بهره‌وری انرژی پردازش ابری” نام دارد، موسسه Pike نشان می‌دهد که به کار بستن پردازش ابری در مدیریت مراکز داده می‌تواند انرژی مصرفی این مراکز را تا سال ۲۰۲۰ تا ۳۸ درصد کاهش دهد.

Cloud Computing

به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود مراکز داده در سال ۲۰۲۰ میزان ۱۳۹٫۸ تراوات ساعت برق مصرف کنند که این میزان نسبت به مقدار ۲۰۱٫۸ تراوات ساعت در سال ۲۰۱۰ حدود ۳۸ درصد کاهش خواهد داشت.

این کاهش هزینه‌های انرژی مراکز داده را نیز از ۲۳٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ به ۱۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ می‌رساند.

به گزارش همکاران سیستم به نقل از PCworld ، علاوه بر این میزان گازهای گلخانه‌ای حاصل از تولید برق برای این مراکز با استفاده از زیرساخت‌های پردازش ابری ۲۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۰ کاهش خواهد داشت.

این گزارش نشان می‌دهد پردازش ابری یکی از راه‌های رسیدن به اهداف بهره‌وری انرژی صنعت مدیریت مراکز داده است و بدون آن تنها بزرگترین شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از پس هزینه‌های کاهش مصرف انرژی بر آیند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود میزان فعالیت پردازش‌های فعلی مراکز داده تا سال ۲۰۲۰ به طور کامل به زیرساخت‌های پردازش ابری سپرده شود.